Onze vereniging

De MARVER is de sterkst verenigde vakbond en enige vakbond voor personeel van de Koninklijke Marechaussee. Wij vertegenwoordigen jou bij de werkgever als het bijvoorbeeld gaat om je rechtspositie, arbeidsvoorwaarden, opleiding, pensioen, reorganisaties, uitrusting en een veilige en gezonde werkomgeving.

Meer over de MARVER

Geschiedenis

Alle begin is moeilijk... In het begin van de vorige eeuw was het zeker niet vanzelfsprekend om zich te organiseren. Het oppakken van belangenbehartiging voor werknemers – en meer nog voor militaire ambtenaren – vereiste een flinke dosis zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. De vele keren dat Marechaussees zich in die tijd - bijvoorbeeld in de pers - uitlieten over hun positie en de kansen op verbetering daarvan leverden niets op.

MARVER-historie

Contributie

Bij de MARVER betaal je contributie naar draagkracht. Als je een wat hogere rang hebt dan vragen we van jou iets meer contributie dan voor bijvoorbeeld een Marechaussee 4e klasse.

Wat betaal ik

Statuten & reglementen

Hier vindt je binnenkort onze statuten! Heb je ze nu al nodig? Laat het ons even weten!