19 januari 2022

Onze uitleg over declaraties van dienstreizen

Naar aanleiding van de publicatie van ons artikel over de declaratie van dienstreizen op 14 januari 2022 hebben wij de afgelopen dagen veel vragen van leden hierover ontvangen. In dit bericht geven wij jou en jouw collega’s daarom uitleg over de concrete declaratie-acties die je zelf kunt uitvoeren en de acties die wij als bond zelf oppakken. Allereerst hebben wij natuurlijk contact gehad met de Staf KMar. We hebben goede hoop dat we er alsnog gaan uitkomen zonder juridisch getouwtrek.

Lees via deze link ons artikel van 14 januari.
Zolang er nog niet meer bekend is, raden we je aan om gewoon te declareren zoals je dat altijd hebt gedaan. Leg hierbij goed vast welke declaraties je hebt ingediend en welke zijn afgekeurd. Is jouw eerste declaratie afgekeurd? Dan kun je contact opnemen met onze afdeling individuele belangenbehartiging via de MARVER-ledenapp of via ibb@marver.nl. We weten dan dat jouw declaraties worden afgekeurd, maar gaan nog niet direct in bezwaar. Dat hoeft juridisch ook niet. We geven de KMar en Defensie namelijk nog even de tijd om tot inkeer te komen. Komen zij uiteindelijk niet tot inkeer? Dan tekenen we bezwaar aan tegen jouw eerst afgekeurde declaratie.
Je hoeft dus niet alle afgekeurde declaraties door te sturen. Houd deze wél bij in jouw eigen administratie, zodat je weet wat je schade is.