25 februari 2019

Maandag 18 maart: in actie voor een goed pensioen

Ook in zijn derde termijn gaat premier Mark Rutte vrolijk verder met het afbreken van onze collectieve oudedagsvoorzieningen, samen met Wouter Koolmees wil hij jouw/ons pensioen nog verder slopen.

Rutte en Koolmees weigeren zich hard te maken

• voor de koopkracht van jouw pensioenuitkering,
  • voor vroegpensioenopties voor mensen die zwaar werk doen (zoals defensiepersoneel);
  • en ze weigeren om voldoende solidariteit te organiseren voor het overeind houden van ons pensioen.

Defensiebonden naar Malieveld
De Nederlandse vakbeweging heeft maandag 18 maart uitgeroepen tot landelijke protestdag tegen het vasthouden van het kabinet Rutte III aan dit oneerlijke pensioenbeleid. Bijna alle defensiebonden geven die dag, samen met alle politiebonden en andere bonden uit de veiligheidssector, een massale ‘pensioencursus’ op het Malieveld in Den Haag. Daarna volgt een protestmars door het politieke hart van Nederland.

Wij roepen alle collega’s op – jong, actief dienend, met UKW, gepensioneerd: KOM IN ACTIE VOOR JE RECHTEN OP MAANDAG 18 MAART

Meld je vandaag nog aan; wij zorgen voor vervoer.
KLIK HIER om je als actievoerder aan te melden.

KLIK HIER voor de tekst van de aanzegging van de actie bij het bevoegd gezag. Kijk voor meer informatie op de website van je vakbond!

De deelnemende bonden zijn AFMP, MARVER, FNV Overheid, GOV, MHB, KVMO, KVNRO, NOV, VBM en BBTV

Pensioen