Wat doet de MARVER voor jou?

De MARVER is voortdurend bezig de arbeidsvoorwaarden van zijn leden te verbeteren. Denk daarbij niet alleen aan loon en vergoedingen, maar ook bijvoorbeeld aan loopbaankansen, opleidingen, verlof, werktijden en veiligheid. En aan alle zaken die belangrijk zijn ná een loopbaan bij Defensie, zoals pensioen, UGM, uitkeringen of voorzieningen.

De MARVER en AVW

Rechtspositie voor militairen

De rechtspositie voor militairen is niet te vinden in één overzichtelijk CAO-boekje. Je zult daarvoor moeten gaan zoeken in de vele regelingen, die staan in de zogenoemde MP-bundels. Door de enorme hoeveelheid is het vaak lastig om de juiste informatie te vinden. Daarom geven we hierbij een overzicht van de meest gezochte regelingen en onderwerpen. Staat jouw onderwerp er niet bij of is de regeling niet duidelijk? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we het voor je uit.

Rechtspositie voor burgermedewerkers

Voor de burgermedewerkers geldt een andere rechtspositie dan voor militairen. De overeenkomst is dat ook zij zich vaak suf zoeken naar de juiste informatie in de vele regelingen die voor de burgermedewerkers op de MP-bundels staan. Als hulpmiddel bij dit zoeken geven we hierbij een overzicht van de meest gezochte burgerregelingen en onderwerpen. Ben jij burgermedewerker bij Defensie en kom je er ondanks dit overzicht niet uit? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we met je mee.

Naar mijn rechtspositie

Rechtspositie voor na de dienst

Ook na je loopbaan werkt de rechtspositie van Defensie nog door. Denk daarbij niet direct aan je pensioen. Ook andere regelingen kunnen, afhankelijk van het soort ontslag, nog van pas komen voor post-actieve defensiemedewerkers. Sommigen verlaten Defensie immers op eigen verzoek, anderen vanwege een contract-einde, ontslagleeftijd, reorganisatie of ziekte. Hierbij een overzicht van de meest gezochte regelingen voor na de dienst, zowel voor oud-militairen als ook oud-burgermedewerkers. Mocht je regelingen of situaties missen, neem dan even contact met ons op.