Fonds Sociale Zorg

Het Fonds Sociale Zorg (FSZ) van de MARVER verleent sociale zorg en (financiële) bijstand aan leden van de MARVER of hun nabestaanden. De vele vrijwilligers van het fonds zetten zich in voor hun (oud-)collega's door het bezoeken van langdurig zieke (oud-)collega's en hoogbejaarde leden die nog vaak er begaan zijn met de vereniging en het Wapen. In de maand december wordt aan hen wat extra aandacht besteed. Het bezoeken van langdurig zieke collega’s richt zich niet alleen op de leden van de MARVER maar op allen werkzaam bij de Koninklijke Marechaussee.

Het FSZ is deel van de Marechausseevereniging, verricht zijn activiteiten onder de verantwoordelijkheid van het hoofdbestuur (HB) en is geen zelfstandige rechtspersoon. Het Fonds is in 1959 ingesteld om het vermogen van de “Steunvereniging” die toen opging in de MARVER, de bestemming te geven van: sociale zorg. Het FSZ bestaat uit een bestuur en een aantal medewerkers. Dit zijn allemaal vrijwilligers.

Ondanks deze vrijwilligers is er voor alle werkzaamheden van het FSZ ook geld nodig. Daarom gaat 1% van de contributie die leden van de MARVER betalen naar het FSZ. Daarnaast haalt het FSZ geld binnen via schenkingen van de verjaardagsactie, de verkoop van artikelen in de fysieke winkel (op de KWIII), de webwinkel van het FSZ en de jaarlijkse Sinterklaas en Kerstactie.

Benieuwd naar de webwinkel van het Fonds Sociale Zorg? Klik dan hier!

FSZ