4 december 2018

Hoe vraag ik een machtigingscode aan?

De Belastingservice FNV kan je aangifte in 2019 alleen verzorgen als je een machtigingscode hebt. Zonder deze code kunnen wij je niet helpen. FNV-leden die in 2018 hun aangifte hebben gedaan via Belastingservice FNV, krijgen de machtigingscode in 2019 opgestuurd door de Belastingdienst.

Heb je deze niet ontvangen of heb je in het afgelopen jaar niet je aangifte door de Belastingservice FNV laten invullen, dan moet je de code aanvragen. Pas na ontvangst van de machtigingscode kun je een afspraak maken.

Er zijn twee verschillende manieren waarop je de machtigingscode kunt aanvragen bij de Belastingdienst.

Je beschikt over een DigiD-code. Om een machtigingscode aan te vragen log je in op https://machtigen.digid.nl/. Na inloggen klik je op ‘machtiging aanvragen’ en volg je de verdere instructies. De code is direct beschikbaar. Maar kom je er niet uit, neem dan contact op met de DigiD helpdesk: https://www.digid.nl/contact/.

Je kunt bellen naar het telefoonnummer 088 - 123 65 55, op werkdagen van 8.00-22.00 uur, geef je BSN-nummer door en vraag een machtigingscode aan. LET OP: Het duurt circa 5 werkdagen voordat je de machtigingscode thuis per post ontvangt. Wees dus op tijd met je aanvraag. Wanneer je ook een afspraak voor je partner maakt, dan heeft deze een eigen machtigingscode nodig.

Opmerking: Indien u in het buitenland aangifte wilt doen (C-formulier) en wilt hulp bij het aangifteformulier, dient u een code/wachtwoord aan te vragen.