14 februari 2018

FNV lanceert Pensioenoffensief

De ABP-pensioenen zijn al tien jaar niet verhoogd en dus in koopkracht flink achteruitgegaan. Dat geldt voor de pensioenen veel meer gepensioneerden en werkenden in Nederland. Het achterwege blijven van de inflatiecorrectie (indexatie) komt niet door slecht beleid van de pensioenfondsen. Ze is het gevolg van het lage-rente beleid en de strenge rekenregels die worden opgelegd vanuit de overheid.

De FNV voert al jaren overleg op het hoogste niveau over dit beleid en ook over de houdbaarheid van ons huidige collectieve pensioenstelsel en de almaar opschuivende AOW-leeftijd. Zo langzamerhand is het de hoogste tijd voor een pensioenoffensief over deze onderwerpen.

De komende maanden organiseert de FNV-bijeenkomsten bij jou in de buurt, het zogenaamde pensioenalarm! De eerste bijeenkomsten zijn op dinsdag 20 februari aanstaande om 14.00 uur in elke provincie.

De MARVER sluit zich van harte aan bij het pensioenoffensief van de FNV. Wij roepen je dan ook op om de pensioenalarm-bijeenkomsten bij te wonen en op die manier van jullie onvrede over de achterblijvende koopkracht van gepensioneerden te laten horen.

Hier vindt je meer informatie over de bijeenkomsten.

Klik hier voor het aanmeldformulier en de locaties van de bijeenkomsten.