Belastingservice MARVER: belastingaangifte 2023

Als lid van de MARVER kun je ook in 2024 weer gebruik maken van onze gratis belastingservice. De belastingdeskundigen van de FNV en de MARVER helpen je met het invullen van jouw jaarlijkse belastingaangifte, voorlopige aanslag en toeslagen.

Vanaf februari kun je als MARVER-lid via de website www.afspraakmakenfnv.nl een afspraak maken om jouw belastingaangifte te laten verzorgen door één van de deskundige vrijwilligers van onze belastingservice. Zoek een invullocatie bij jou in de buurt en klik op het blauwe icoon ‘afspraak maken’. Wil je telefonisch een afspraak maken? Geef dan aan dat je lid van onze bond bent en houd zo mogelijk je lidnummer bij de hand.

Mailen of bellen

Voor speciale aangiften (zoals bij een overlijden of het wijzigen van een hypotheek), de voorlopige aanslag 2024 en/of andere problemen kun je contact opnemen met de belastingservice van de MARVER door te mailen naar belastingservice@marver.nl of te bellen met 06 53526079 of 085-9023967. Verder gaan we naar Bronbeek om onze leden aldaar te helpen met hun belastingaangifte en aanverwante zaken.

Buitenland

Woon of werk je in het buitenland? Ook dan kun je op onze hulp rekenen. We benaderen je uit eigen beweging voor het maken van een afspraak als je e-mailadres bij ons bekend is. Wil je hulp bij het invullen van je aangifte en ben je niet door ons benaderd? Stuur dan even een mailtje naar belastingservice@marver.nl of bel met 06 53526079 of 085-9023967.

Machtigingscode

We kunnen je alleen helpen met je belastingaangifte of het aanvragen van toeslagen als je beschikt over een machtigingscode die je van de Belastingdienst hebt gekregen. Vanaf 2024 is deze ook beschikbaar voor het buitenland.
De Belastingdienst stuurt de machtigingscode eind januari/begin februari 2024 toe als je de aangifte vorig jaar door de FNV of de MARVER hebt laten verzorgen. Ontvang je de code niet of heb je jouw aangifte 2022 niet door de FNV of de MARVER laten invullen? Dan moet je de machtigingscode met behulp van je DigiD bij de Belastingdienst aanvragen. Mogelijk kun je bij het aanvragen van de machtiging direct voor de FNV (en dat is dan ook direct voor de MARVER) kiezen. Je krijgt dan geen code, maar kunt aangeven dat de machtiging is geactiveerd.

DigiD

Het afgelopen jaar is de inlogprocedure voor de DigiD aangepast. Je dient nu bij het inloggen gebruik te maken van de DigiD-app of sms-controle. Voor onze leden in buitenland die nu ook een machtigingscode kunnen aanvragen is het handiger om de sms-code te gebruiken.

AANVRAGEN MACHTIGINGSCODE
Via www.digid.nl/hulp/machtigen kun je een machtigingscode inkomstenbelasting en/of toeslagen aanvragen voor jezelf en je partner.

Belasting