Gratis hulp met je belasting

Als lid van de MARVER kun je gebruik maken van de gratis belastingservice van de FNV. De belastingdeskundigen van de FNV helpen je met het invullen van je jaarlijkse belastingaangiften en toeslagen.

Als MARVER-lid kun je via de website www.afspraakmakenfnv.nl een afspraak maken om je belastingaangifte te laten verzorgen door een van de 4500 deskundige vrijwilligers. Zoek een invullocatie bij jou in de buurt en klik op het blauwe icoon ‘afspraak maken’. Let op: de aangifte kan alleen verzorgd worden als je een machtigingscode meeneemt.

Voor de speciale aangiften en/of problemen kun je je bij de MARVER Commissie Belasting via bweeren@afmp.nl of telefoonnummer 06 - 535 260 79.

Woon of werk je in het buitenland? De MARVER helpt zelfs op locatie bij het invullen van het aangifteformulier. Je moet je wel even op tijd opgeven bij één van onderstaande groepshoofden. Wij laten je weten wanneer wij jouw locatie bezoeken.

Seedorf en omgeving Han de Vos (handevos@t-online.de);
Blomberg en omgeving Jan Stadman (pa1tt@live.nl);
Münster Noud van Kesteren (ajs.v.kesteren@mindef.nl)
Ramstein en omgeving, De West en andere locaties Bert Weeren (bweeren@afmp.nl).

Bronbeek d.t.v. Cdt Bronbeek

Machtigingscode
De belastingservice van de FNV kan je alleen helpen als je de machtigingscode meeneemt die je hebt gekregen van de Belastingdienst. Leden die in 2018 hun aangifte hebben gedaan via Belastingservice FNV, krijgen de machtigingscode eind januari/begin februari 2019 opgestuurd door de Belastingdienst. Ontvang je deze code niet of heb je in 2018 je aangifte niet door Belastingservice FNV laten invullen? Dan moet je de code aanvragen bij de Belastingdienst.

Indien je hulp wilt bij het opmaken van toeslagen, moet je eveneens een machtigingscode (toeslagen) aanvragen.

Zo vraag je een machtigingscode aan