5 maart 2019

Personele invulling LTC afgerond

Op woensdag 27 februari zijn alle voorgenomen plaatsingen bij het LTC getoetst door de Begeleidingscommissie Reorganisatie Personele Implementatie (BCO PI). De BCO 3 is – op enkele voordrachten na - akkoord. Deze voordrachten worden zo snel mogelijk nader toegelicht aan de bonden. Hiermee is de personele paragraaf van deze reorganisatie afgerond. Naar verwachting krijgen de collega’s van het LTC de formele functietoewijzing- of afwijzingsbeschikkingen uiterlijk eind maart toegestuurd.

In de BCO zitten werkgever en vakbonden bij elkaar om controle te houden op de personele kant van een reorganisatie. In de BCO 3 kijken wij naar een juiste toepassing van het functietoewijzingsproces. Als iemand bijvoorbeeld volgens de BCO om onjuiste gronden is afgewezen dan volgt daarover een zwaarwegend advies van de BCO 3. MARVER-onderhandelaar René Schilperoort: “Ik ben tevreden over de sfeer en de wijze waarop dit overleg in de BCO heeft plaatsgevonden en over de afspraken die over het personeelsvullingsplan van het LTC met de KMar konden worden gemaakt.”

Plaatsingsdatum
De plaatsingsdatum van medewerkers is 1 februari 2019 omdat dit de ingangsdatum is van de nieuwe organisatie.

Stap 3 afgerond
Met het akkoord gaan van de BCO 3 wordt de reorganisatie LTC KMar stap 3 afgerond. In de eerste twee stappen is de staf van het LTC, het OPSCENT en de HRB opgericht. In de laatste stap – stap 4 – komen de brigades - die in deze reorganisatie zoveel mogelijk ongewijzigd onder het LTC zijn gebracht - verder aan bod.

OTC en Staf CKMar
Eind januari was er - eveneens op enkele voordrachten na - akkoord over de voorgenomen plaatsingen bij het OTC en bij staf CKMar. De collega’s van het OTC en van staf CKMar hebben hun functietoewijzing- of afwijzingsbeschikking in februari ontvangen. Werk je bij het OTC of bij de staf en heb je geen brief ontvangen terwijl je die wel had verwacht? Neem dan contact op met je leidinggevende.

WGREO
LTC