Sven Schuitema Voorzitter

Driving home for Christmas

Ik schrijf deze blog in de auto. Niet letterlijk natuurlijk. Tijdens de autoritjes word ik nog wel eens aan het denken gezet door wat ik hoor en zie. Deze maand ontkom ik in de auto niet aan kerstmuziek. “It’s gonna be a cold cold Christmas”, schalt er uit de boxen. Het is de dag dat we net te horen hebben gekregen dat onze collega-bestuurslid van de AFMP, Cor Mouw, die avond ervoor op 5 december is overleden. Een schok en groot verlies voor zijn naasten, vrienden en zeker ook voor de AFMP. Een vrolijke maar ook serieuze collega moeten we missen. Ik besef dat meer mensen deze Kerst iemand moeten missen. Een goed moment om te beseffen dat niets zo belangrijk is als je gezondheid en de liefdevolle verbondenheid met elkaar. Ik wens iedereen een gelukkig kerstfeest.

Het nummer “Santa Clause is coming to town” brengt mij weer terug in het werk. Vooral de tekst “He’s making a list and checking it twice. Gonna find out who’s naughty and nice” zet mij aan het denken. Steeds vaker zien we in de top van Defensie en ook bij de KMar dat afspraken niet worden nagekomen. Dat er fouten worden gemaakt die zo onmogelijk lijken, dat we ons afvragen of het wel fouten zijn. Ook geluiden van beslissingen die de toets der integriteit niet doorstaan worden steeds luider. Tijd om maar eens een lijstje te maken. Natuurlijk zullen we die lijst dubbel checken. Maar we komen erachter wie er stout is en wie lief. “You better watch out!”

Mijn blik valt op het bord “Onderweg ben ik OFFline”. Verstandig advies. Het doet mij wel denken aan onze nieuwe app. Ik hoop dat veel leden deze gaan gebruiken, maar niet achter het stuur natuurlijk. De app zal samen met een vernieuwde website gelanceerd worden begin 2018. Met de app willen we het voor de leden nog makkelijker maken om in contact te komen met onze vereniging. Alle informatie over jouw rechtspositie heb je straks dus binnen handbereik! Ook bieden we leden onderling een veilige omgeving aan. Ongewenste kerstcadeaus zet je straks veilig te koop in de app. Je weet zeker dat er betrouwbare mensen zullen reageren op je aanbieding. Ook zullen er leuke prijzen te winnen zijn in een quiz. Een diverse app dus, die naast zeer nuttig dus ook leuk is. Houdt het nieuws omtrent de app in de gaten en download hem!

Naast de app en de website zullen er in 2018 nog meer zaken gaan veranderen. Het blad zal opgefrist worden, maar minder vaak op de deurmat vallen. Ook werken we naar een nieuwe structuur die ervoor moet zorgen dat vrijwilligers van de MARVER nog makkelijker benaderbaar zullen zijn op de werkplek. Dus niet alleen digitaal dichterbij de leden, maar ook in persoon. Wij zijn met zijn allen de vereniging. Onze kracht is onze verbinding en we willen met deze initiatieven die verbinding verstevigen. De kracht zit in het collectief.

Genoeg te doen dus in 2018. Ik kijk ernaar uit. Verandering biedt kansen. Onze vereniging staat er goed voor. Dat geeft vertrouwen in de toekomst. Ik wens iedereen namens het hoofdbestuur een gezond en goed 2018. Onze leden die met de jaarwisseling werken wens ik een veilige nacht.

Tot volgend jaar!