MARVER krijgt duidelijke stem

in medezeggenschap ABP

De Marechausseevereniging heeft drie van de 32 zetels bemachtigd in het nieuwe medezeggenschapsorgaan van pensioenfonds ABP. De bonden van FNV Veiligheid – de MARVER, de AFMP en de NPB – namen aan de verkiezingen voor dit Verantwoordingsorgaan deel met een  gezamenlijke kandidatenlijst.

FNV demonstreert

voor een sociaal Europa

Op vrijdag 4 april demonstreerden 50.000 vakbondsleden uit 28 Europese landen voor een sociaal Europa in Brussel. De FNV was aanwezig met een grote delegatie van tweeduizend leden uit alle FNV-bonden, onder wie Han Busker als voorzitter van FNV Veiligheid, het samenwerkingsverband van de NPB, de AFMP en de Marechausseevereniging.

Nieuwe spelregels

voor pensioenfondsen

Het kabinet is eruit, maar de bonden weten officieel nog van niets en zijn dus ook zeer zeker niet akkoord gegaan, zoals de Telegraaf op donderdag 3 april abusievelijk berichtte. Voor de beoordeling van het kabinetsvoorstel heeft de Marechausseevereniging een lijst met duidelijke criteria klaarliggen.

MARVER krijgt duidelijke stem
in medezeggenschap ABP