Manifestatie

vrijdag 12 september

Met als slogan 'Defensiepersoneel verdient beter' gaan de Marechausseevereniging en vier andere defensiebonden op vrijdag 12 september in Den Haag protesteren tegen de jarenlange verwaarlozing van de arbeidsvoorwaarden van het Defensiepersoneel. De bedoeling is een politiek signaal te geven en te laten zien dat de bonden tot acties bereid zijn als de CAO-onderhandelingen niet snel tot een goed eindresultaat leiden.

Tolkenpardon

dringende noodzaak

De Marechausseevereniging steunt de oproep aan het kabinet om bij buitenlandse missies ingeschakelde lokale tolken snel politiek asiel te verlenen als dat na afloop van de missie noodzakelijk blijkt voor hun veiligheid. Die oproep werd op donderdag 14 augustus in EenVandaag gedaan door de AFMP FNV - een van de partners van de MARVER in het samenwerkingsverband FNV Veiligheid.

Onbewapend

maar niet onbeschermd

De Marechausseevereniging is nog niet zonder zorgen als het gaat om de veiligheid van de marechaussees die op korte termijn op de rampplek in Oekraïne worden ingezet. De Commandant de Strijdkrachten (CDS) heeft echter wel laten zien dat in de huidige situatie het maximale wordt gedaan als het gaat om de veiligheid van de mensen in het gebied.

Manifestatie
vrijdag 12 september