Manifestatie

Def-personeel verdient beter

Vandaag houden de vakbonden AFMP, VBM, MARVER, ABVAKABO en BBTV - samen de vertegenwoordigers van driekwart van de Defensiemedewerkers - in Den Haag de manifestatie DEFENSIEPERSONEEL VERDIENT BETER! Doel: de werkgever en de politiek een duidelijk signaal geven dat er snel een eind moet komen aan de jarenlange verwaarlozing van de arbeidsvoorwaarden in deze sector.

Tolkenpardon

dringende noodzaak

De Marechausseevereniging steunt de oproep aan het kabinet om bij buitenlandse missies ingeschakelde lokale tolken snel politiek asiel te verlenen als dat na afloop van de missie noodzakelijk blijkt voor hun veiligheid. Die oproep werd op donderdag 14 augustus in EenVandaag gedaan door de AFMP FNV - een van de partners van de MARVER in het samenwerkingsverband FNV Veiligheid.

Onbewapend

maar niet onbeschermd

De Marechausseevereniging is nog niet zonder zorgen als het gaat om de veiligheid van de marechaussees die op korte termijn op de rampplek in Oekraïne worden ingezet. De Commandant de Strijdkrachten (CDS) heeft echter wel laten zien dat in de huidige situatie het maximale wordt gedaan als het gaat om de veiligheid van de mensen in het gebied.

Manifestatie
Def-personeel verdient beter